Fijne feelgood!

aninaleest 12 mei 2024
Vorige maand kwam ‘Een dag om nooit te vergeten’ uit, het nieuwste boek van de koningin van de feelgood, Jill Mansell. In dit boek volgen we meerdere personage in het dorpje Lanrock, waarin van alles gebeurt en het geen moment saai is!

Het verhaal begint met de bruiloft van Freya en Cameron, die ruw verstoort wordt door de onthulling van het overspel van de dominee op diens vrouw Ruby (hallo, drama!). Vanaf dat moment volgen we kinderboekenschrijfster Ruby, die een erg leuke onenightstand heeft en onverwacht zwanger blijkt te zijn. Ze besluit dat ze dit ook alleen kan, maar dan komt ze Richard plotseling weer tegen…
Freya, die eigenlijk helemaal niet wil trouwen met de oogschijnlijk perfecte, maar egoïstische Cameron, staat voor een dilemma. Hoe verbreek je een relatie als je onderdeel lijkt te zijn van het perfecte koppel?
Lottie ziet op de dag van de bruiloft Max terug. Max, met wie ze jarenlang een innige vriendschap deelde en met wie ze iets traumatische meemaakte toen ze zeventien was. Krijgt hun liefde opnieuw een kans?
Het verhaal begint én eindigt met een bruiloft, maar wat is er ondertussen veranderd?

Wat een rollercoaster aan gebeurtenissen was dit boek! Er gebeurt heel veel in het kleine Lanrock: onthullingen en drama, maar ook romantiek en vriendschap staan centraal in dit verhaal.
Jill Mansell heeft een heerlijk vlotte schrijfstijl, waardoor je door het verhaal heen vliegt. Hier dragen de korte hoofdstukken ook zeker aan bij.
Doordat het verhaal vanuit meerdere perspectieven wordt verteld, leer je alle personages in korte tijd goed kennen en leef je met hen mee. Door de veelzijdigheid aan personages, zal iedereen wel iets van zichzelf herkennen in een van hen, iets wat ik altijd erg leuk vind. Soms vond ik wel dat bepaalde gebeurtenissen of gevoelens erg snel de revue passeerden, waardoor de diepgang een beetje miste.

Ik heb zelf de speciale editie van ‘Een dag om nooit te vergeten’ mogen ontvangen met het bedrukte boekblok. Wow, wat een plaatje! Ik zou echt iedereen aanrader om deze editie te kopen, want het is echt een supermooi boek voor in je boekenkast.

Zoek je nog een fijne feelgood voor dit voorjaar of deze zomer, dan raad ik ‘Een dag om nooit te vergeten’ zeker aan.

Meer recensies van aninaleest