Waan je op Texel!

aninaleest 18 juni 2024
Deze zomer kun je wegdromen bij maar liefst zes (!) verhalen van Susan Muskee, die zich allen afspelen op een ander Waddeneiland (+ Borkum). Ik mocht het eerste deel, Texel, alvast lezen en ik kan je vertellen: deze zomer wil je ook naar de waddeneilanden toe!

Lisa vertrekt voor een vierdaagse wandeltocht langs de kust van Texel om haar gedachten op een rijtje te krijgen. Haar bedrijf loopt niet geweldig en ze heeft een aanbod gekregen om met een grote concurrent te fuseren. Bovendien moet ze nadenken over haar ex, die ze niet lijkt te kunnen vergeten. Had ik al gezegd dat haar ex en haar grote concurrent toevallig dezelfde persoon zijn, om het makkelijk te maken?
Terwijl Lisa het eiland bewondert, komt ze haar ex Jesse tegen, die dezelfde wandeltocht maakt. Weg tijd om na te denken, Lisa moet nu beslissingen nemen. Lisa weigert eerst alle contact, maar uiteraard is dat niet lang vol te houden. Lisa heeft vier dagen, welke beslissing gaat ze uiteindelijk nemen?

Jesse en Lisa zijn twee leuke personages. Ik voelde met Lisa meteen een connectie en haar chemie met Jesse wordt zo beschreven, dat ik de band tussen hen ook meteen voelde. Hierdoor leef je met de personages mee en wil je graag weten hoe het verhaal gaat aflopen.

Het boek is niet erg dik, het e-boek had circa. 165 pagina’s, maar bevat een volledig afgerond verhaal en maakt bovendien nieuwsgierig naar de andere delen in de serie. Ik denk wel al te weten over wie in ieder geval een van de andere verhalen zal gaan ;)

‘Waddenliefde: Texel’ is een heerlijk luchtig verhaal over het terugvinden van de liefde. Hoewel het verhaal niet erg diepgaand is, leest het door de vlotte schrijfstijl en humoristisch pen van Susan fijn weg. Bovendien weet zij de omgeving en sfeer van het eiland perfect te vangen, waardoor ik zelf ook het gevoel kreeg naar Texel te willen gaan.

Kortom: deze serie is perfect voor fans van Nederlands feelgood en een echte must-read voor deze zomer! Ik wil in ieder geval meteen doorlezen in de andere delen. De’ Waddenliefde’-serie is zowel als e-boek als in paperback te verkrijgen.

Bedankt voor dit recensie-exemplaar Harper Collins!

Meer recensies van aninaleest