Ik weet wat ik had en daar wil ik voor vechten

Anita de Groot 24 juli 2024
Voor ik je laat gaan is een emotioneel maar prachtig boek. Het gaat over Yasmen, die is gescheiden van Josiah. Samen hebben zij 2 kinderen. In voor ik je laat gaan lezen we dat Yasmen die met haar vriendinnen Solidad en Hendrix een meidenavondje heeft omdat Sol jarig is dat Yasmen uit een zeer zware periode uit haar leven komt en dat zij stapje voor stapje sterker word en haar leven weer aan kan en wat de gevolgen zijn van die zware tijd voor haar man en kinderen. We lezen wat voor impact dat heeft op allemaal maar ook hoe Yasmen Josiah en hun 2 kinderen er langzaam bovenop komen.

Ik heb tijdens het lezen heb ik het niet droog kunnen houden en leefde enorm met Yasmen en haar gezin mee. Het was gelukkig niet alleen maar kommer en kwel en dat vind ik zo sterk van dit boek. Het gaat over de stappen die je neemt maar ook dat er wel eens dingen niet lukken, die tegenslag de manier waarop er geknokt word om er toch bovenop te komen en te vechten voor je gezinsgeluk wat zowel Yasmen en Josiah hopen.

Ik heb Voor ik je laat gaan als een rollercoaster ervaren, niet alleen omdat bepaalde scenes heel heftig zijn maar ook omdat je ze gun dat het weer goed gaat. Rouwen is een groot thema in het boek maar er is geen handleiding hoe je moet rouwen en om wie rouw je of om wat rouw je. Mannen en vrouwen rouwen weer anders als dat kinderen doen en iedereen maakt zijn wereld dan heel klein en zodra je er klaar voor ben maak je je wereld weer groter. De manier waarop iemand rouwt is ook verschillend, Yasmen zocht en vond een goede therapeut terwijl Josiah als een gek aan het werk ging in zijn restaurant. Zoals jullie begrijpen is het leven hard voor Yasmen en Josiah maar door hun verantwoordelijkheid te nemen naar hun kinderen knokken zij om het geluk weer aan hen zij te krijgen! Het is fictie maar ik heb meegeleefd met Yasmen en Josiah en ondanks dat het niet makkelijk is wat zij hebben meegemaakt is het heel mooi beschreven waardoor ik het 5 sterren geef ondanks de expliciete scenes maar zo was hun leven dus het zou niet kloppen als die scenes er niet in zouden staan.
Ik geef Voor ik je laat gaan 5 sterren door de fijne schrijfstijl maar ook omdat ze de minder mooie kant van het leven opzocht.

Meer recensies van Anita de Groot