Mooi slot

Anita Langeveld 02 april 2020
Het laatste deel van een leuke serie, goed bedacht en het leest vlot weg. Omdat het verhaal me boeide heb ik de serie uitgelezen, hoewel ik me stoorde aan de vele fouten in de drie boeken.

De jonge auteur geeft in haar dankwoord op het eind zelf al aan dat er "wat" grammaticale en spellingsfouten in staan doordat het een selfpub is en ze hoopt dat het het leesplezier niet te veel heeft aangetast. Jammer genoeg zorgen de vele spellings-, grammaticale en stijlfouten er bij mij wel voor dat ik enorm van het verhaal werd afgeleid doordat ik, ongewild, toch continu op die fouten ging letten. Zonde vind ik dat! En mijn inziens ook onnodig, want waarom laat je het niet doorlezen door iemand die taalkundig goed is?

Mijn advies aan de auteur is: ga door met schrijven, want je hebt talent, maar zorg wel dat je je Nederlandse taal bijspijkert en zorg dat nieuwe publicaties voortaan worden gecorrigeerd. Want echt, een goed boek betekent niet alleen een origineel, leuk en spannend verhaal, maar taalkundig moet het ook kloppen. Met de vele fouten die er nu in staan vrees ik dat veel lezers zullen afhaken en dat zou jammer zijn!

Meer recensies van Anita Langeveld