Leuk boek, maar jammer genoeg met een slechte spelling

Anita Langeveld 25 maart 2020
Een origineel verhaal dat boeiend en leuk geschreven is. Dus ik las het boek met plezier uit, hoewel ik me tegelijkertijd ergerde aan de slechte spelling. Veel fouten met d's en t's, zelfs een voltooid deelwoord met dt en ook fouten zoals grote in plaats van grootte. Ook soms wat stopwoordjes en stijltechnisch minder sterk, zoals het gebruik van het woord "ergens" (wist ik wel dat...).

Dat is erg jammer, want het leidt af van het verhaal en is te voorkomen door in geval van een selfpub zoals dit, waar een redactie het niet corrigeert, het door iemand door te laten lezen die taalkundig goed is.

Zal ik de volgende twee boeken uit deze serie lezen? Enige twijfel had ik hier eerst wel over, wat zeker niet het geval zou zijn als het beter geschreven was. Maar later dacht ik: ach, misschien lees ik ze toch wel, omdat ze in Kobo Plus staan en het me geen extra geld kost en dan lees ik "om de foutjes heen". Want zoals gezegd: het verhaal op zich is goed bedacht en het leest vlot weg.

Als de boeken in het vervolg qua spelfouten en stijl verbeterd worden, is dit een schrijfster met potentie. Als het goed geredigeerd was geweest, dan had ik het 4 sterren gegeven.

Meer recensies van Anita Langeveld