Een bijzonder boek

AnitaKroef 26 december 2020 Auteur
Als groot liefhebber van Afrika was ik enorm benieuwd naar de roman Julia van Ceciel Huls. Het verhaal gaat over een diplomatenvrouw die haar draai niet kan vinden in het expat-wereldje in Dar es Salaam in Tanzania. Daarmee geeft ze een bijzonder inkijkje in deze onbekende wereld. Een luxe, maar beklemmend bestaan in een wereld vol armoede. Ceciel Hulst schetst pakkend de schrijnende tegenstelling tussen arm en rijk, waarin Julia een bevoorrechte positie inneemt, maar toch ongelukkig is.
Voor mijzelf was het boek extra speciaal omdat ik jaren geleden een aantal van dezelfde plaatsen in Tanzania heb mogen bezoeken. Wij reisden toen met het openbaar vervoer (bus en trein) en dat maakte de indrukwekkende ontmoetingen van Julia met de lokale bevolking in het boek erg bijzonder.

Meer recensies van AnitaKroef