een jeugdboek dat perfect is om voor te lezen EN om over te praten!

annannette 10 oktober 2024
Bij Dutch Venture Publishing vertrouw ik er altijd op dat de boeken goed zijn. Het ene boek past beter bij me dan het andere, en sommige boeken zijn gewoon helemaal niet mijn ding, maar de kwaliteit is altijd goed. Toen ze vroegen wie er mee wilde doen aan de blogtour voor deze korte Middle Grade aarzelde ik dan ook geen moment.

Dit is een intrigerende Middle Grade. Ik heb het boek afgelopen maandag uitgelezen en delen van het verhaal spoken, op een goede manier, nog altijd door mijn hoofd. Hoewel het aan de ene kant fijn is dat dit zo'n kort en snel verhaal is, merk ik dat dit ook het soort boek is dat wat mij betreft veel langer had mogen zijn. Ik had meer tijd gewild om alles te bevatten, snappen en verwerken.

De auteur weet namelijk nogal wat Japanse mythologie in dit verhaal te stoppen. Ik ben zelf helemaal niet thuis in de wereld van de Japanse mythologie. Nagenoeg elk wezen in dit boek was dan ook nieuw voor me. Ik heb dan ook het gevoel dat ik de wezens nog niet helemaal snap. Op dat vlak nodigt het boek ook erg uit tot verder onderzoek.

Ik denk dat het daarnaast ook een tof voorleesboek is. Tussen de regels door zitten wat mooie boodschappen verborgen en er zitten een aantal bijzondere losstaande mythes in. Dit boek voorlezen en erover praten, zou wel eens de perfecte manier kunnen zijn om dit boek echt te ervaren zoals het bedoeld is. Ik denk ook dat er dan, als lezer, nog meer uit te halen is dan ik gedaan heb!

Meer recensies van annannette