Een spannend verhaal vol avontuur

annannette 05 juni 2024
Ik heb stiekem wel een enorme zwak voor mooie kaften. Ik ben de jeugdboeken zo ondertussen namelijk wel echt aan het ontgroeien. Ik merk dat ik vaak meer van een verhaal wil, dan het verhaal me kan geven als het een jeugdboek is. Toch schreef ik me in voor de blogtour van dit boek. Want die kaft! Kijk dan naar die kaft! De kleuren, de sfeer, de symboliek. Ik werd iets te nieuwsgierig voor mijn eigen bestwil.

Ik wist dus al dat ik tijdens het lezen van dit boek een klein beetje op mijn honger zou blijven zitten. De hoofdpersonages van dit verhaal zijn 13 en het boek is ook overduidelijk geschreven voor wat jongere lezers. Dat wil zeggen dat het grootste gedeelte van dit boek draait om avontuur. De hoofdpersonages maken echt van alles mee in dit boek.

Ook de world building focust enorm op alle gave wezens die er in deze wereld wonen en alle gave plekken die je in deze wereld kan bezoeken. Een gevangenis waar onze personages uit proberen te ontsnappen. Een toren met magische wormen. Een winkelstraat met allerlei magische winkels en natuurlijk de magische boom die als poort tussen onze wereld en de wereld van Fabula staat.

De wat jongere lezers gaan dit boek dan ook ongetwijfeld met heel veel plezier verslinden. Het tempo zit er goed in, het verhaal is fijn geschreven en leest vrij makkelijk weg en de personages worstelen met hele herkenbare vragen en problemen. Wie ben ik? Wat is mijn plek in deze wereld? Waarom lijken andere mensen zoveel meer te zijn dan ik?

Ik ga het eventuele vervolg waarschijnlijk niet meer lezen, mooie cover of niet, maar ik ga het boeken zeker aanraden aan het buurmeisje van mijn ouders en haar leeftijdsgenoten!

Meer recensies van annannette