Een mix van horror, fantasy, thriller en mystery

annannette 15 oktober 2024
Pas toen ik het boek uit had, ontdekte ik dat dit boek deel is van een groter geheel. Op de achterflap staat al dat het boek ook los te lezen is en dat blijkt. Gelukkig maar! Ik schreef me namelijk in voor de blogtour omdat de flaptekst en de cover me aanspraken, meer dan de eerdere boeken van deze auteur. Ik wist daardoor echter ook niet precies wat ik moest verwachten.

Persoonlijk vond ik de eerste helft van het boek leuker dan de tweede helft. Dat is een smaak dingetje. Hoewel ik een fantasylezer ben en mijn hand niet omdraai voor andere werelden en onbekende wezens, merkte ik dat dit verhaal me veel meer pakte toen het nog met beide voeten in onze wereld stond. Om een of andere reden maakte juist die sterke connectie met onze wereld, het boek spannend.

Het boek was wel vanaf het allereerste hoofdstuk tot aan de allerlaatste bladzijde goed geschreven. Misschien waren de omschrijvingen bij vlagen wat omslachtig en er zaten hier en daar wat opvallende herhalingen in, maar ergens werkte dat ook heel goed. Het leek alsof dit boek vanuit de emotie geschreven was. Daardoor kwam elk woord, inclusief die omslachtige omschrijvingen en herhalingen, heel goed binnen.

Ik vond het daarnaast heel tof dat de auteur ons relatief lang in spanning wist te houden. Het duurt behoorlijk lang voor duidelijk wordt wat er precies aan de hand is en gek genoeg stoorde me dat geen moment. Sterker nog, op het moment dat we alle uitleg kregen voelde ik mijn aandacht juist verslappen. Juist het mysterieuze, het niet precies snappen wat er gebeurt en wat er gaat komen, maakte dit boek zo tof!

Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar de andere boeken in deze wereld. Misschien dat ik die binnenkort een keer oppak!

Meer recensies van annannette