Weer een spicy icehockey romance

AnneHut 17 oktober 2024
You love it or you hate it. Icehockey romance boeken zijn momenteel hot en schieten als paddestoelen uit de grond. Ik kan begrijpen dat dit specifieke genre inmiddels je neus uit komt, maar als je er net als ik geen genoeg kan krijgen, lees dan verder!

Dit verhaal liep net even anders dan andere icehockey boeken die ik tot nu toe gelezen heb. Zo nam het vrouwelijke hoofdpersonage Hayden meteen het initiatief nam. Dit vond ik wel verfrissend. Daarnaast focust het verhaal ook in mindere mate op het spel en de competitie, maar meer om het schandaal wat om het team heen hangt. Hierdoor kreeg het verhaal een donkere wending die heftige onderwerpen aansneed. Wat wel als vanouds was: de klassieke Elle Kennedy’s spicy scenes. Het verhaal trapt er meteen mee af en blijft regelmatig terugkomen. Soms kan dit afbreuk doen aan de serieuze onderwerpen die besproken worden, maar dat is in dit boek zeker niet het geval.

De personages hebben veel diepgang. Door hun verleden en problemen en wensen van nu kun je je goed in hun inleven en bouw je snel een emotionele band met ze op. Je snap dan ook waarom ze bepaalde keuzes maken, ook al lijken die soms irrationeel.

Wat ik wel een minpunt aan dit boek vond was de epiloog. Die had er van mij uit gemogen want deze was ongelofelijk cliche. Het was net of dit laatste deel nog even op vrijdagmiddag om half 5 in elkaar was geflanst voor de deadline verstreek. Het deed mij denken aan een slecht geschreven fanfictie en haalt de schrijfkwaliteit van Elle Kennedy ontzettend naar beneden.

Meer recensies van AnneHut