De plottwists zijn insane!

AnneHut 18 oktober 2024
De reden dat ik dit boek heb opgepakt was omdat de cover en de titel mij enorme Life is Strange vibes gaf. Niet alleen door de naam (in de game hebben Rachel Amber en Chloe Price een nauwe band met elkaar), maar ook door de filmklapper en het (moord)mysterie. Als je de game kent, weet je waar ik het over heb. Waar de verhalen ook erg overeen komen is dat het vrouwelijke hoofdpersonage er alles aan doet het mysterie op te lossen. Hier houden de vergelijkingen wel een beetje op, want deze personages zijn erg verschillend qua karakter en waar in LIS een vermissing wordt onderzocht, duiken we hier in het mysterie van Rachel, die na jaren vermist te zijn ineens vanzelf weer opduikt.

Het boek is in 1 woord: spannend! Er wordt een onheilspellende sfeer door het verhaal heen gecreëerd en er worden steeds kleine brokjes informatie gegeven die het mysterie juist groter maken. “She made her choice” is een zin wat met verschillende betekenissen terugkomt in het verhaal. Natuurlijk probeer je voor jezelf te bekenden hoe dit allemaal in elkaar past, maar zodra je denkt het enigszins door te hebben, neemt het verhaal weer een nieuwe wending. Wanneer je denkt een paar goede plottwists te hebben gelezen, komen er nog een paar die nog groter zijn. Je wordt naar alle kanten heen en weer geslingerd, maar alle puzzelstukjes vallen uiteindelijk op hun plaats.

Bel is een erg interessant personage. Ze is erg volhardend en gefocust, maar sluit mensen buiten door het trauma van de verdwijning van haar moeder. Door de combinatie hiervan komt ze vaak stug en onvriendelijk over. Daarom vond ik het goed dat er een kleine romance bij kwam kijken, het verzacht het beeld dat je van Bel hebt.

De terugkeer van Rachel Price heeft mijn verwachtingen echt overtroffen. Het behoud dezelfde stijl als Moordgids voor lieve meisjes en het blijft zeker een Young Adult boek, maar dat nam niet weg van de spanning en de fantastische verhaal lijn, 4.5 sterren!

Meer recensies van AnneHut