Mooie extra na Heartstopper

AnneHut 12 oktober 2023
‘Deze winter’ is een leuk, kort verhaal wat zich afspeelt na de serie Heartstopper. Wat ik meteen heel leuk vond is dat een groot deel van het verhaal verteld wordt vanuit Tori’s perspectief, de oudere zus van Charlie. Dit verhaal focust zich niet op de relatie tussen Charlie en Nick, maar op Charlie en zijn eetstoornis. Ik vond het heel interessant hoe Alice Oseman dit heeft uitgelicht. Ze gaat niet echt in op de eetstoornis zelf, maar meer op het herstel en hoe Charlie dealt met alle reacties daarop. Hierin bewijst Tori weer eens wat voor liefhebbende zus ze is. Ze doet alles in haar macht om Charlie zoveel mogelijk te beschermen.

Het was wel gek om een dit verhaal als luisterboek te lezen omdat Heartstopper normaal gesproken erg visueel is, met de comics en de serie. Maar ook dit verhaal komt waanzinnig mooi over. De emotie spat er wederom vanaf, hoewel ik geen fan was van de voorlezers.

Meer recensies van AnneHut