Erg interessante setting, maar geen rollercoaster

AnneHut 06 augustus 2024
Stephen King is een schrijver waarbij ik graag eens in het hoofd wil kruipen. Ik verbaas me namelijk elke keer over de interessante, en vaak vreemde, settingen die hij verwerkt in zijn boeken. Revival is geen uitzondering. We lezen hoe geloof, wetenschap (meer specifiek elektriciteit), rock ‘n roll en verslaving samenkomen.

Dit klinkt als een combinatie waar de vonken vanaf moeten spatten. Echter vond ik dat er in dit verhaal vrij weinig spectaculairs gebeurd. Het verhaal heeft zeker wel zijn momenten, maar wanneer je dit in perspectief zet tegen de lengte van het boek blijft het aardig mellow. Stephen King schrijf zijn verhalen altijd lang, die wat hij zelf ook altijd benadrukt, en ik snap dat dit langdradig kan aanvoelen. Ik vind dit door zijn schrijfstijl echter niet vervelend. We krijgen op deze manier een zeer duidelijk beeld van de gevoelens en de beweegredenen van de personages. En zoals in het echte leven kunnen deze door het verhaal heen veranderen. Dit gebeurd geleidelijk en daarom is een lang verhaal soms nodig.

Ik vond de personages, hun verhaal en interesses erg interessant. Daarom is leest het makkelijk weg. Ook krijgen we te maken met een aantal geheimen die het verhaal spannend houden, want je wil weten hoe het zit en hoe ver men zal gaan. Dit was echter niet genoeg om een snel tempo aan het boek te geven. Ik heb ook niet op het puntje van mijn stoel gezeten. Daarom geef ik Revival 3,5 sterren.

Meer recensies van AnneHut