Dreigend verleden bij Blom & Blom

Anneke 16 juli 2024
Bloedband is het tweede deel in de Barbara van Eck reeks.
Ik heb zelf het eerste deel, nieuw bloed, spijtig genoeg niet gelezen. Waarom spijtig genoeg? Ik vind persoonlijk dat ik hierdoor toch enkele cruciale zaken gemist heb en daardoor iets moeilijker in het verhaal kwam.

Barbara is een oneervol ontslagen rechercheur en heeft net haar afgestane dochter teruggevonden.
Samen proberen ze een nieuw leven op te bouwen door een detectivebureau op te starten. Maar gebeurtenissen en geheimen uit het verleden blijven beide dames achtervolgen.
Hun eerste job, een bekende Nederlander die beschuldigd wordt van seksueel grensoverschrijdend gedrag, brengt enkele van deze zaken naar boven.

Het eerste hoofdstuk maakt je al ontzettend nieuwsgierig doordat er nadien terug in de tijd gegaan wordt.
De spanning is doorheen het hele boek aanwezig en wordt naarmate het boek vordert ook opgedreven. Door het gebruik van de korte hoofdstukken, leest het zeer vlot en ben je steeds geneigd om nog 1 hoofdstukje verder te lezen. Hierdoor ben je al snel een heel stuk verder in het boek.
De personages zijn zeer realistisch en worden zeer goed uitgewerkt. Doorheen het verhaal wordt er gekeken vanuit verschillende standpunten van de personages maar dit is voor de lezer steeds duidelijk over wie het nu gaat.
Dit is mijn eerste boek van Jet van Vuuren, maar zeker niet mijn laatste. Met haar vlotte spannende schrijfstijl ben ik benieuwd naar meer van deze schrijfster. Ik ga al zeker het eerste deel van deze serie lezen en ook het derde deel (Kwaad bloed) dat nog moet verschijnen begin 2025 zet ik zeker in mijn nog te lezen lijst.
Dit boek is zonder twijfel een aanrader voor wie van een vlotte spannende thriller houdt. Maar onthoud dat je dan best eerst het eerste deel leest alvorens aan deze te beginnen.

Meer recensies van Anneke