Keuze tussen geen daad of geen slechte daad!!!

Anneke 06 mei 2020
Heather Chavez is een Amerikaanse schrijfster die met het boek: “No bad deed” haar thrillerdebuut maakte. Dit boek werd naar het Nederlands vertaald door Corry van Bree onder de titel: “Geen slechte daad”

Het boek begint onmiddellijk met de nodige spanning omdat je als lezer, samen met het hoofdpersonage Cassie, direct getuige bent van een geweldadige aanval op een vrouw. Cassie verwittigd de hulpdiensten en krijgt de raad om in haar auto te blijven zitten. Deze raad volgt ze niet op en ze komt oog in oog te staan met de aanvaller. Deze gaat er uiteindelijk met haar auto en persoonlijke bezittingen vandoor, nadat hij haar bedreigd en voor een dilemma zet. Zal ze kiezen om het slachtoffer te helpen en geen slechte daad te doen of kiest ze zoals de aanvaller haar opdraagt om het slachtoffer te later sterven, dus voor geen daad. (Deze keuze kan je terug vinden in de titel van het boek.)
Wanneer de volgende dag haar echtgenoot verdwijnt, gaat Cassie zelf op onderzoek uit. Heeft de verdwijning van haar echtgenoot iets te maken met de aanval van de avond ervoor of is er meer aan de hand?

Het boek zorgt voor de nodige spanning en zorgt door middel van de 50 korte hoofdstukken, dat je als lezer zeer vlot doorheen het boek gaat. Ook de vlotte schrijfstijl, de duidelijke dialogen en het feit dat het enkel vanuit Cassie verteld word, maakt van het boek een echte pageturner. Het einde had naar mijn mening wat realistischer mogen zijn maar was naar mijn mening wel onvoorspelbaar en verrassend.

Meer recensies van Anneke