Een pakkend verhaal

Anneke 08 augustus 2021
Wanneer een persoon verdwijnt, heeft dit een invloed op het leven van verschillende personen.
In dit boek ga je mee in de leefwereld van het gezin van Ellie. Ellie is een meisje dat op een dag plots verdwijnt en
waar men in het duister tast naar wat er met Ellie gebeurd is.
We volgen hier vooral Laurel, de mama van Ellie en ontdekken hoe zij verder probeert te gaan met haar leven.
Ondanks de onwetendheid en het verdriet, probeert Laurel toch nog iets van haar leven te maken.
De verdwijning van haar dochter heeft heel haar leven op z’n kop gezet en ze heeft niet alleen haar dochter verloren maar ook
haar gezin is volledig uit elkaar gevallen.
Wanneer Laurel op een dag een mysterieuze alleenstaande vader leert kennen, komt haar leven in een rollercoaster van emoties
en gevoelens. Vooral wanneer blijkt dat de jongste dochter van deze man enorm gelijkt op Ellie.
Wat steekt hier achter of is dit louter toeval?

Lisa Jewell heeft met dit boek een pakkend verhaal geschreven waar je de kans krijgt om vanuit verschillende standpunten
het verhaal te achterhalen. Ze maakt door de verschillende delen in het verhaal een mooi overzichtelijk geheel en
laat je gaandeweg het volledige verhaal ontdekken met een mooi pakkend einde. Door de korte hoofdstukken heb je steeds de neiging
om het verhaal verder te ontdekken en maakt dat het boek moeilijk weg te leggen is.
Ik heb genoten van dit verhaal en ga zeker de andere boeken van Lisa Jewell lezen.

Meer recensies van Anneke