Niet doen

Anneke Visser 07 augustus 2024
Bij het zien van de schitterende cover van Wij zijn er even niet van Hannah Hofman wil je weten wat het verhaal van het huis is. Wie de bewoners waren en hoe hun leven in het huis was. De titel maakt je nieuwsgierig naar het verhaal. Je wilt weten waar diegenen, die er niet zijn, dan wel zijn en wanneer ze weer terug zijn. Je wilt weten waarom ze zijn weggegaan. Je hoopt dat ze op een leuke plek zijn of een leuke reis maken. De subtitel maakt je nieuwsgierig naar het verhaal. Je wilt weten wat men bedoelt en hoe men dat doet, dat niet doen.
In Wij zijn er even niet van Hannah Hofman krijgt Viktor te maken met bureaucratie. Zijn lesmethoden bevallen diverse collega's en hogerhand niet, omdat ze het niet willen begrijpen. Als Viktor krijgt te horen dat hij les moet geven zoals het 'hoort', besluit hij om op te stappen, omdat hij dan met tegenzin les gaat geven. Wat hij wel wil weet hij nog niet. Hij besluit dat rustig te gaan onderzoeken, maar of het thuisfront het daar mee eens is, is nog maar de vraag. De leerlingen van Viktor zijn het oneens met het besluit van Viktor en dat hij geen les mag geven zoals hij wil.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2024/08/wij-zijn-er-even-niet-hannah-hofman.html .

Meer recensies van Anneke Visser