Bizar maar meeslepend deel in de Robert hunter reeks

annekederuiter 09 augustus 2024
Met een bijzonder auto ongeluk bij een wegrestaurant wordt, bij toeval, een verschrikkelijke ontdekking gedaan in de kofferbak van een geparkeerde auto.

Rechercheur Robert hunter staat op het punt te vertrekken naar een wel verdiende vakantie wanneer hij dringend verzocht wordt door de hoofdinspecteur om naar het hoofdkantoor te komen.

De FBI is al ingeschakeld om de dubbele moord op te lossen alleen wil de verdachte enkel alleen met Robert praten… Eigenlijk is Robert van plan alsnog snel te vertrekken naar Hawaï tot hij de foto ziet van de verdachte, dan staat hij direct klaar om de FBI te helpen. Wat er dan nog allemaal volgt, gaat je verbeelding te boven.

Dit is het 6e deel uit de Robert Hunter reeks en tot nu toe heeft elk deel me weer opnieuw weten te verassen maar het 6e boek is voor mij wel het meest verrassendste en spannendste deel in de Robert Hunter reeks. Het is eigenlijk een totaal ander boek dan voorgaande delen maar ga daar niet teveel over zeggen. Als je wilt weten wat dit boek zo anders maakt dan de andere delen zou ik het zeker gaan lezen!

Wat ik wel kan zeggen is dat dit om een seriemoordenaar gaat zoals ik eigenlijk nog in geen enkel ander boek tegengekomen ben. Het idee dat het boek gebaseerd is op de ervaringen van de schrijver zelf in zijn carrière als forensisch psycholoog maakt het allemaal des te bizarder. Het is een angstaanjagend idee dat er misschien mensen rondlopen op aarde die deze seriemoordenaar evenaren.

De moordenaar kent Robert van vroeger ze waren zelfs beste vrienden. Hij dwingt Robert dan ook door middel van manipulatie om te wroeten in zijn eigen traumatische verleden en laat hem details vertellen die hij nooit eerder iemand vertelt heeft. De moordenaar geniet er duidelijk van dat Robert zijn verleden bloot moet leggen.

Het boek is wederom geschreven in korte hoofdstukken die makkelijk weglezen. Ik kon vaak niet stoppen met lezen omdat er aan het einde van een hoofdstuk vaak een cliffhanger zat en dan wilde ik doorlezen om te weten wat er zou gaan gebeuren. Er zitten continu plotwendingen in het boek en eigenlijk als je net bijgekomen was van een gruweldaad waarvan je denkt dat het niet erger kan, bleef de schrijver me verbazen.

Het is een gruwelijk verhaal en toch heel meeslepend je wilt doorlezen het verhaal houdt je vanaf het begin in zijn greep. Ook leer je Robert beter kennen omdat je meer te weten komt over zijn verleden. Dit maakt dat je eigenlijk alleen nog maar meer met hem meeleeft omdat je zijn karakter beter leert begrijpen.

Dit boek is zeker een aanrader voor fans van thrillers! Als je eerdere delen nog niet gelezen hebt zou ik daar maar gauw mee beginnen :).

Ik geef een boek niet gauw 5 sterren maar dit boek verdient absoluut 5 sterren!

Meer recensies van annekederuiter