Verkeerde liefde

annekederuiter 02 augustus 2022
Het boek M is het tweede boek van Thysia Huisman. Het is een autobiografische roman en speelt zich af in de jaren 90. Mia verlaat haar ouderlijk huis omdat de relatie tussen Mia en haar moeder niet goed is nadat haar vader overleden is. Ze komt terecht in Amsterdam en wordt al snel verliefd op M. M geeft Mia alles wat haar hartje maar wil. Uiteindelijk leert Mia ook een kant van M kennen die wat minder mooi is. Deze kant komt steeds meer naar boven. Kan Mia nog op tijd de juiste beslissingen nemen?

Het is een opvallend boek om te zien. De kaft is felrood met een grote M op de voorkant. Het boek leest heel vlot weg. Het zijn korte hoofdstukken wat erg fijn leest. Voor je het weet heb je het boek uit. Een goede toevoeging aan het verhaal waren de stukjes op het politiebureau tussendoor en de stukjes die over het verleden van Mia gingen. Zodat je langzaamaan begon te begrijpen waarom Mia bepaalde keuzes gemaakt heeft in deze relatie met M. Toen ik de achterflap las had ik wel een hele andere verwachting van wat er met Mia zou gebeuren. Ook is er een playlist in spotify met muziek uit de jaren 90. Voor mij had dit niet zoveel toegevoegde waarde maar ik kan me voorstellen dat dit voor anderen misschien wel een leuke toevoeging is. Het is een spannend boek alleen bleven de emoties voor mij wat op de achtergrond.

Al met al een goed en spannend boek om te lezen ik geef dit boek dan ook 4 sterren

Meer recensies van annekederuiter