Eiland van de maan

AnnekeT 30 mei 2024
Wat een prachtig verhaal! Het speelt zich deels af in het verleden en deels in het heden.

Je leert de priesteressen van de maan kennen, die vroeger een belangrijke rol speelden voor de mensen. Tijdens het verhaal wordt je langs de belangrijkste feesten geleid die in die tijd werden gevierd. Dat maakt het gestructureerd, je leert de jaarcyclus kennen.
Zo af en toe krijg je een hint naar waarom de vrouwelijke godin minder bekend is geworden.

In het heden maak je kennis met moderne vrouwen die de aanbidding van de godin. de aandacht voor de natuur, en de kennis van 'alternatieve geneeswijzen' weer terug willen brengen. De verbintenis tussen het verleden en heden komt steeds sterker naar voren (reïncarnatie?). Ook het feit dat fouten vanuit het verleden gerectificeerd moeten worden.

De afbeelding op de kaft geeft mooi enkele onderdelen weer van het verhaal: twee vrouwen in een maan boven water.

Ik vond het intrigerend te lezen over (moderne) vrouwencirkels en 'Rode Tenten'.

Ik als dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT