Godenbloed

AnnekeT 23 juli 2024
Ontmoet Emilio en Juan, twee vrienden die in een onwaarschijnlijk avontuur belanden. Ze komen door middel van een geheimzinnig meisje terecht in het verleden. Hier ontrolt zich een avontuur met allerlei wendingen.

Ik vond het echt een spannend boek. Het bouwt echt op, iedere keer wordt weer een stukje van de puzzel duidelijk, terwijl er toch nog genoeg vragen overblijven. Aan het eind kwam nog een verrassing, en het maakt dat je je afvraagt hoe alles in elkaar zit en hoe het straks gaat eindigen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar het volgende deel.

De hoofdstukken waren wel wat langer dan bij de vorige boeken die ik gelezen heb. Dat maakt het soms wat lastiger om per hoofdstuk te lezen, wat ik vaak doe 's avonds. Het is toch ook, met 373 pagina's, een vrij dik boek. Maar doordat de spanning zo opgebouwd wordt, kun je het bijna niet wegleggen.

Ik vind het mooi dat de auteur haar kennis van de archeologie heeft gebruikt bij het schrijven van het boek. Dat maakt het toch iets authentieker, hoewel de auteur aan het begin ook de kanttekening maakt dat ze behoorlijke vrijheden heeft genomen.

Godenbloed is het eerste deel van het tweeluik Godenbloed en Levenskracht. Het is het tweede boek dat ik van Natascha van Limpt heb gelezen. Het eerste boek dat ik heb gelezen is geschreven onder het pseudoniem Leana Mystica, van het schrijversduo Leah Nicolai en Natascha van Limpt. Het heet 'De verdwenen vaders' en is het eerste deel in de serie Fata Morgana.

Dit boek is meer voor volwassenen dan dat andere. Het is zeker de moeite waard!

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT