De andere waarheid - deel 1: Het raadsel Wandor

AnnekeT 14 juli 2024
'Het raadsel Wandor', deel 1 van de serie 'De andere waarheid', is een makkelijk leesbaar jeugdboek. De hoofdstukken zijn kort. Het boek begint meteen al met actie, met de gewonde Wandor. In het eerste hoofdstuk wordt meteen al uitgelegd wat er gebeurd is.

Wandor komt rerecht in een dorp, waar hij tegen zijn verzorgers zegt dat hij aan geheugenverlies lijdt. Maar is dit ook zo? Wandor is een raadsel waarvan steeds een stukje opgelost wordt. Met name Onna, een dorpelinge die op de grens naar volwassenheid zit, komt steeds meer over hem te weten. Zij is hem goed gezind. Maar ook degenen die hem minder goed gezind zijn achterhalen steeds meer.

De spanning tussen strak geloof en een andere manier van denken (De andere waarheid?) komen in dit boek mooi naar voren. Maar ook opbloeiende romances worden beschreven.

Ik zag dat ik een tweede druk had. Volgens mij zag ik hier en daar nog wel wat typfoutjes. Misschien nog eens nakijken bij een nieuwe druk?

De hoofdstuktitels geven mooi aan waar het betreffende hoofdstuk over gaat.

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT