Lammerkinderen

AnnekeT 15 juni 2024
Lammerkinderen is een waardig vervolg op Duivelsdochters. Opnieuw worden Sarah en Niels naar het verleden gehaald. Dit keer gaat het om Amelines dochter Luna. Zij zit in een tehuis. Daaruit verdwijnen kinderen.
Weer zien we de strijd tussen de heksenkring en de heksenjagers. Dit keer is de zus van Ameline en Isolde, Geertruid, de leidster van de heksenjagers.

Treffend is dat het verhaal laat zien dat de tijden toen anders waren. Kinderen met afwijkingen werden niet geaccepteerd en vooral ver weg gestopt (hoewel dit op sommige plekken nu nog steeds of juist weer het geval is). Wat het verhaal sterker maakt zijn de schuingedrukte delen, waarbij de kinderen in het tehuis 'aan het woord' zijn.

Haat kan blind maken. Je kunt pas later gaan beseffen dat wat je gedaan hebt fout is geweest. Ook dit komt in het boek naar voren. Er zijn een paar onverwachte plotwendingen. Dat vond ik knap gedaan.

De korte hoofdstukken maken het wederom makkelijk leesbaar. De kaft is prachtig gemaakt.

Ik ben benieuwd naar een volgend deel.

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT