Doorzettingsvermogen (met spoilers!)

AnnekeT 18 augustus 2023
Het boek gaat over Oonya, die op een wereld woont waar iedereen een kracht ontwikkelt. Zij wordt van jongs af aan door haar vader in stappen opgeleid met wapens. Ook reist ze met haar vader naar andere werelden. Als ze de leeftijd bereikt dat haar krachten gekend worden, blijkt ze alle krachten te bezitten. Dan verdwijnt haar vader en gaat ze naar hem op zoek.

Tijdens de zoektocht ontmoet ze een aantal personen/wezens die met haar meereizen. Zodra deze allemaal bekend zijn, verandert de stijl van het boek iets. Vanaf hoofdstuk 16 krijg je sub-hoofdstukken die vanuit de verschillende medereizigers beschreven zijn.

Ik vind het een mooi verhaal. De hoofdstukken zijn over het algemeen kort, hoewel er ook een paar langere tussen zitten. De karakters van de verschillende personen zijn wel uitgewerkt, maar dat had wat mij betreft nog iets dieper gemogen. Ook hadden wat meer zaken uitgewerkt mogen worden. Het verhaal is lekker kort, wellicht is dit voor jeugd juist prettig. Als je meer verdiept en uitwerkt, wordt het boek ook dikker.

Het verhaal is af, en tegelijk ook niet. Er blijven wat dingen open. Ook wordt er gesuggereerd dat er meer gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd!

Meer recensies van AnnekeT