Tequila sunrise

AnnekeT 11 juli 2024
In deze zomermaanden trekt de cover lekker aan: zonsondergang (of opgang?) aan iets wat een zee lijkt met een vrouw en een meisje. Je wilt meteen weten wie het zijn.

Daphne wil graag kinderen, maar de wens is tot nu toe onvervuld. Ze is samen met Thom, die zich vooral bezighoudt met werk en promotie. Hij wil verhuizen naar de andere kant van de wereld. Daphne besluit in Nederland te blijven. Hun relatie loopt stuk en Daphne raakt bevriend met Renko, een totaal ander type dan Thom, met zijn eigen demonen. Dan zijn er nog haar vriendinnen, Jens en Anne. Anne is de zus van Thom. Ze kijken beide anders tegen Daphnes relatie(s) met Thom en Renko aan. En in hoeverre accepteert Thom dat Daphen iets anders wil? Al met al genoeg voor veel twists en drama.

Het verhaal leest lekker vlot weg. De korte hoofdstukken helpen hier zeker bij. Ik vond het moeilijk het boek weg te leggen toen ik eenmaal in het verhaal zat. Er gebeurt genoeg en ik wilde steeds weten hoe het een en ander afliep en wat er allemaal gebeurd was in het verleden, met name bij Renko. Flashbacks van Renko waren zeker ook aanvullend in het verhaal.

Ik raad dit boek zeker aan. Lekker lezen aan het strand in de zon...

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT