Toen kwam Elise

AnnekeT 06 augustus 2024
Het boek speelt zich af in een dystopische wereld, na een Grote Crisis. Elise is haar geheugen kwijt nadat ze de ziekte van de Crisis heeft opgelopen. Ze kan haar werk als dokter niet meer uitvoeren. Ze komt terecht bij Clement, die haar nog van vroeger kent. Dit is het eerste hoofdstuk. Gaandeweg de hoofdstukken wordt steeds meer duidelijk.

De hoofdstukken zijn kort, wat ik wel prettig vond. Ze zijn ook steeds vanuit het perspectief van één van de personen geschreven. Zelfs de hulphond van Elise Magnus heeft zijn eigenzienswijze en hoofstukken, en dat maakt het interessanter.

De wereld waar het verhaal zich afspeelt wordt goed omschreven, er zitten herkenbare elementen in. Dat maakt het best een soort van 'eng', omdat je zou kunnen bedenken dat dingen ook daadwerkelijk zo zouden kunnen gebeuren.

Het was voor het eerst dat ik een boek las van deze auteur. Ik moest wennen aan de schrijfstijl. Maar ik raad het zeker aan.

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT