Pas op met wat je bedenkt!

AnnekeT 14 juni 2024
Wildvuur is het eerste deel van de serie 'Het fluisterende woud'. In dit boek maken we kennis met onder andere Vesper en Or, twee broers, en hun moeder Inanna. Maar ook met Angr, de leider van de Tarealar, die het land waar Vesper en Or wonen willen veroveren. Zij geloven dat Vesper hun God is.

Gaandeweg het verhaal wordt duidelijker waarom ze dat geloven. Zonder teveel te verraden: pas op wat je (in je dromen) bedenkt en wenst!
Hoe hou je je wensdromen in bedwang?

Ik vond het verhaal mooi, maar in het begin hier en daar ook wat verwarrend. Op een gegeven moment kreeg ik door hoe het een en ander in elkaar stak. Daarna werd alles duidelijker.
Wat ik droevig, maar ook goed, vond, is dat, net als in de echte wereld, het niet met alle belangrijke personages even goed afloopt.
Ik snapte de keuze van de titel niet helemaal.

Ik ben wel benieuwd naar het volgende deel.

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT