De 10 laatste dagen van Saint-Malo

AnneliesLeest 15 september 2024
Een pandemie. Een villa. De laatste overlevenden van Saint- Malo.

Pierre zit samen met anderen opgesloten in een villa in Saint-Malo. Vrijwillig weliswaar, alleen had iedereen het wel anders gewild. Buiten de villa woedt immers een pandemie en de villa lijkt de enige plaats waar ze veilig zijn.

Pierre wordt door de anderen aangeduid om hun verhaal neer te schrijven. Het verhaal van de laatste 10 dagen van Saint-Malo…Want is het in de villa echt zo veilig als iedereen vermoedt?

Ik las eerder al De oranje hesjes van Koen Van Campenhout, dat liet toen zo'n sterke indruk achter, dat ik zeker en vast Koen's nieuwste boek De 10 laatste dagen van Saint-Malo wilde lezen.

Dat dit nieuwe boek iets gans anders is dan het vorige, dat voel je al héél snel.

Toch wist Koen Van Campenhout me wederom mee te slepen in krachtige paragrafen, poëtische zinsbouw en een sterke verhaallijn.

Wel miste ik een betere uitwerking. De kern van het verhaal zit goed, en is héél sterk, maar het verhaal zelf had van mij gerust dubbel zo veel pagina's mogen hebben. Het mocht als het ware wat trager gaan om op deze manier wat meer diepgang in het verhaal te creëren.

De 10 laatste dagen van Saint-Malo gaf mij een 'Cordon' gevoel, een serie die enkele jaren geleden op tv werd vertoond. De spanning, onmacht en paniek die je daar voelde, vind je ook helemaal terug in dit verhaal.

Ik ben héél erg benieuwd naar het volgende boek van Koen Van Campenhout. Welke kant gaat hij deze keer op met zijn verhaal?

Meer recensies van AnneliesLeest