De eerste die op het einde doodgaat

AnneliesLeest 16 september 2024
Orion Pagan leeft al jaren niet meer ten volle. Door zijn ernstige hartproblemen en de plotse dood van zijn ouders bij 9/11 heeft hij het gevoel dat de dood steeds om het hoekje loert. Death Cast is voor Orian dan ook een echte verademing. Elke dag zonder telefoontje, is een dag om vrijuit te kunnen leven.

Wanneer hij op het lanceringsfeest van Death Cast de knappe Valentino Price ontmoet, springen de vonken onmiddellijk over. Maar nadat de allereerste Death Cast telefoontjes gepleegd zijn, veranderen de levens van de twee jongens onherroepelijk. Één van hun kreeg een telefoontje, de andere niet.

Adam Silvera neemt je in De eerste die op het einde doodgaat mee naar het prille begin van Death Cast.

Door middel van vele personages en verschillende perspectieven vertelt hij het verhaal van Orion en Valentine. Een verhaal dat slechts 24 uur beslaat, maar zo vol leven en liefde zit dat je niet anders kan dan hiervan te houden.

Adam Silvera wist alles zo visueel en vol emotie neer te pennen dat ik van begin tot einde werd meegespeeld in de prille romance van de jongens. Maar ook tal van meeslepende gebeurtenissen, onverwachte wendingen en bovenal de warmte en liefde wisten mij helemaal te overhalen.

Bepaalde paragrafen las ik met tranen in de ogen en een krop in de keel. Zo onwaarschijnlijk mooi, hartverscheurend en verdrietig is De eerste die op het einde doodgaat.

En hoewel ik het eerste deel van de Death Cast serie overhyped vond, kan ik De eerste die op het einde doodgaat niet genoeg aanraden.

Orion en Valentine, jullie hebben mijn hart. <3

Meer recensies van AnneliesLeest