De Hongerspelen

AnneliesLeest 07 oktober 2024
Katniss Everdeen woont samen met haar moeder en kleine zusje Prim in District 12, het armste district van Panem, waar ze onder het strenge regime van het Capitool elke dag proberen te overleven. Jaarlijks organiseert het Capitool de Hongerspelen. 24 uitgelote tributen uit verschillende districten gaan de strijd aan in een enorme arena. Een strijd op leven en dood.

Wanneer Prims naam uitgeloot wordt, springt Katniss voor haar kleine zusje in de bres en neemt haar plaats in. Katniss wordt klaargestoomd om te vechten, te doden maar bovenal om te overleven. Hoe ver zal Katniss gaan om als enige tribuut over te blijven in de arena? Let the games begin.

Ik had nog nooit de boeken van De hongerspelen gelezen en kende alleen maar de films, waarvan het ondertussen ook een eeuwigheid geleden is dat ik ze gezien heb.

Maar ja, het is nogmaals bewezen. Ik vond de film al goed, maar dit boek, wauw wauw wauw! Hoe goed is dit!

In één enkele dag las ik deze page- turner uit. De beeldende schrijfstijl, de constante spanning, de onverwachte gebeurtenissen…en ga zo maar door. Ik heb genoten van begin tot einde.

De onrealistische arena, met zijn fantasievolle wezens, zijn op één of andere manier toch realistisch. Ik krijg niet het gevoel dat ik echte fantasy lees, maar ook niet dat het gewoon maar een verhaal is. Voor mij hangt het er ergens tussenin.

De krachtige illustraties in deze bijzondere editie maken het verhaal helemaal af. Ze passen zo mooi in het geheel en zijn de kers op de taart van deze uitgave.

De Hongerspelen is een verhaal bomvol spanning, dat gewoonweg erg goed in elkaar zit. Een must read voor iedereen vanaf 15 jaar!

Meer recensies van AnneliesLeest