De radiomaker van Londen

AnneliesLeest 16 september 2024
Wanneer in 1940 het Duitse leger Nederland binnenvalt, vlucht Aleida naar Londen. Tijdens haar vlucht raakt ze gescheiden van haar driejarig zoontje Theo. Eens in Londen, begint een wanhopige zoektocht naar hem. Bij toeval komt ze in contact met Hugh, een radiomaker die werkt voor de BBC. Aleida vestigt alle hoop op de radio, maar haar zoontje terugvinden, lijkt als het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ondertussen dringen de Duitsers zich ook op aan Londen en komt de dreiging tot een hoogtepunt. Zal het Aleida tijdig lukken om Theo terug te vinden?

In De radiomaker van Londen worden we meegenomen in twee verhalen, het verhaal van Aleida en het verhaal van Hugh. Geleidelijk aan smelten beide verhalen mooi samen tot één geheel. Toch wist het verhaal van Hugh me van in het begin niet zo te boeien en was het vooral het verhaal van Aleida, van de zoektocht naar haar zoontje dat me wist mee te slepen.

Sarah Sundin wist op een boeiende en duidelijke manier de situatie van 1941 in Londen weer te geven. Op vlotte en beeldende schrijfwijze werd je mee door de bombardementen geloodst en kon je haast de grond voelen daveren.

De radiomaker van Londen was niet bepaald emotioneel of verrassend, maar wist me wel te boeien en bezorgde me een fijne leestijd. Soms moet dat gewoon niet meer zijn.

Meer recensies van AnneliesLeest