Een eeuwigheid met jou

AnneliesLeest 23 september 2024
Vita Ambrose stond als muze van Leonardo da Vinci model voor een portret, en werd niet alleen op het doek vereeuwigd, maar ook in het echt. Ze gelooft halsstarrig dat de oplossing voor haar eeuwige leven in het schilderij zit verborgen. Ze wil de code kraken, haar leven leven zonder nog meer eeuwigheid in het vooruitzicht.

Ben Church daarentegen heeft net te horen gekregen dat zijn laatste momenten geteld zijn. Elk moment kan zijn leven voorbij zijn. Vastbesloten om deze momenten ten volle te benutten grijpt hij elke kans die hij krijgt. Hij komt terecht op een tentoonstelling van Leonardo da Vinci en loopt daar Vita tegen het lijf.

Vita, die het eeuwig leven heeft. Ben, waarbij elk moment het laatste kan zijn.

Jaren heb ik moeten wachten op een nieuwe vertaalde roman van Rowan Coleman, en wat is mijn geduld rijkelijk beloond.

Rowan Coleman neemt je op poëtische wijze mee tot diep in het verhaal. Je wordt niet alleen meegesleept, maar je beleeft het ook als het ware mee. Ik werd ondergedompeld in tal van emoties, en verloor mezelf helemaal in de hartverscheurende warmte tussen de pagina's.

Het verhaal ontpopte zich voor mijn ogen als een film, en gaf me door het tikkeltje magie een Addie LaRue gevoel. Een onverwacht plot, tal van metaforen, liefde, kracht, verfijning…zijn maar enkele superlatieven die mij helemaal overtuigden van Een eeuwigheid met jou.

Een prachtig, ontroerend en diepgaand verhaal overladen met intense emoties van angst en hoop. Een verhaal dat weet te raken tot diep in je ziel en je zelfs na de laatste pagina nog lang niet loslaat.

Een eeuwigheid met jou is zonder twijfel één van de beste boeken die ik in 2024 tot nu toe gelezen heb.

Meer recensies van AnneliesLeest