Een hoge prijs

AnneliesLeest 15 september 2024
De 28-jarige Jane Addison is helemaal klaar om zich volledig op haar nieuwe job bij een populair agentschap te storten. Ze is vastbesloten om carrière te maken door hard te werken en snel naam te maken bij beroemde auteurs.

Maar niet alles lijkt glitter en glamour op het kantoor. Al snel komt Jane in aanraking met Dan -één van de twee leidinggevenden- wiens gevoel voor respect volledig lijkt te ontbreken.

Ondanks de angst om haar baan te verliezen, komt Jane op voor zichzelf, en daarmee ook voor vele anderen.

Maar welke hoge prijs werd er betaald in ruil voor succes?

Danielle Steel neemt je deze keer mee in het verhaal van ambitieuze zakenvrouwen. We volgen vijf carrière- vrouwen met allemaal elk hun verhaal.

Alle vijf de verhalen werden netjes uitgewerkt en smelten mooi samen tot de rode draad van Een hoge prijs, namelijk machtsmisbruik. De actuele en eigentijdse #MeToo komt hier ruimschoots aan bod. Hoe vijf vrouwen verstrikt raken in het net van hun op machtsbeluste werkgever en hier ruimschoots misbruik van maakt. Hoe dit jarenlang kon doorgaan, tot er iemand de moed had om voor iedereen te spreken.

Ondanks de lange hoofdstukken, is Een hoge prijs meeslepend, lekker vlot en aangenaam. Danielle Steel's boeken zijn nooit echt diepgaand, ook niet bij Een hoge prijs. Toch krijg je bij dit verhaal net iets meer emoties door dan bij haar andere boeken.

Dat maakt voor mij Een hoge prijs ook één van haar betere verhalen.

Meer recensies van AnneliesLeest