Een magische zomer

AnneliesLeest 30 juli 2024
Twaalf jaar geleden vluchtte Larissa na een dramatische gebeurtenis naar het platteland. Ver weg van haar familie en de herinneringen die ze met zich meebrengen. Op haar boerderij waar ze naast het verkopen van bramen ook leeft van het beschilderen van bruidsschoenen is ze best gelukkig, maar ook best eenzaam.

Het is dan ook schrikken wanneer haar nichtje Wiebke plots voor haar deur staat. Net zoals haar tante vlucht ook Wiebke weg van haar huidige leven. De twee vrouwen raken snel gewend aan elkaar, en raken op elkaar gesteld. En misschien is het net dat verzetje dat Larissa nodig heeft om in het reine te komen met haar verleden.

Corina Bomann is één van mijn auto-buy auteurs. Ik was dan ook erg blij wanneer er weer een nieuwe Bomann op mijn deurmat viel!

Zoals we gewend zijn van Corina Bomann wist ze mij ook deze keer visueel helemaal in te pakken. Ik waande mij op de magische boerderij van Larissa, genoot van de mooie natuur, hoorde het kabbelen van het water tegen de steiger van het meer…Kortom, ik sta klaar om te verhuizen naar die prachtplek!

Wiebke en Larissa zijn zulke warme personages dat je ze onmiddellijk in je hart sluit. Twee krachtige, dappere maar lieve vrouwen die liefde te over hebben om te geven, die het verdienen om gelukkig te zijn. De emoties die door Larissa en Wiebke heen denderen kan je als lezer feilloos aanvoelen en dompelen je nog verder onder in het leven op de boerderij.

Een magische zomer leest enorm vlot en sleepte mij helemaal mee. Ondanks het verhaal toch wel wat voorspelbaar is en niet bijzonder verrassend slaagde Corina Bomann erin om mijn aandacht van in het begin te vangen en tot het einde vast te houden.

Ik werd meegenomen in een hartverwarmend verhaal, vol liefde, passie en spijt.

Met als gevolg, dat elke keer ik in de tuin bramen pluk, Larissa automatisch in mijn hoofd springt. Deze twee zullen voor altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Meer recensies van AnneliesLeest