Het lied van Enora

AnneliesLeest 16 september 2024
Nadat er een meisje uit hun dorp verdwijnt en politie weinig tot niet ingrijpt, gaan Lynn, haar broer Senn en zijn beste vriend Björn op onderzoek uit. Vreemde en gevaarlijke gebeurtenissen blijven elkaar opvolgen, en de drie tieners lijken gadegeslagen te worden door een merkwaardige man. Wanneer deze de achtervolging inzet en Senn, Lynn en Björn zo naar een andere wereld gebracht worden, vallen alle puzzelstukjes stilletjes aan op hun plaats.

Een oeroude voorspelling, een gevaarlijke queste. Het lied van Enora.

Op magische wijze neemt Joran Lent je mee naar een oeroude wereld. Een wereld vol magie, gevaar en oude rituelen. De korte hoofdstukken lezen razendsnel weg, wat het young adult genre nog eens extra benadrukt.

Het verhaal zelf komt wel wat traag op gang en blijft erg lang vaag. Ik had soms moeite om te kunnen volgen door de twee werelden waarover tegelijkertijd wordt verteld. Naar het einde toe werd alles wel wat duidelijker en spannender. Het voelt alsof dit slechts het begin was, en dat het eigenlijke verhaal in deel twee pas van start gaat.

De oude taal, termen en rituelen zijn dingen waar ik echt van hou. Het geeft zoveel karakter aan een verhaal om terug te duiken in de geschiedenis en dat dan ook door te trekken in de schrijfstijl.

Dit taalgebruik in combinatie met de krachtige cover vind ik echt héérlijk. Jammer dat het verhaal niet van de pagina's spatte, maar ik heb een goed gevoel over het tweede deel.

Meer recensies van AnneliesLeest