In the likely event

AnneliesLeest 02 augustus 2024
Izzy en Nate hebben toevallig een plaats in het vliegtuig naast elkaar. Nate's vlucht brengt hem naar zijn militaire opleiding, terwijl Izzy onderweg is naar huis na een bezoek aan haar familie.

Al vanaf hun eerste ontmoeting manifesteert Nate zich als Izzy's held. Wanneer Izzy's vliegangst haar helemaal dreigt over te nemen, is het Nate die haar geruststelt. Zelfs wanneer het vliegtuig 90 seconden na vertrek neerstort, is het Nate die Izzy beschermt en zelfs het leven red.

Na de crash volgen nog tal van ontmoetingen tussen Izzy en Nate. Maar elke keer weer, overschaduwd Nate's vertrek alles wat er in hun hart omgaat.

Komt er ooit een tijd, dat het lot ze samenbrengt en niet terug uit elkaar scheurt?

Ik kende Rebecca Yarros alleen maar van de Fourth Wing serie en was dan ook erg benieuwd om een roman van haar hand te lezen.

In the likely event speelt zich af in het heden en verleden, beginnend bij de ontmoeting van Izzy en Nate en anderzijds de huidige situatie waarin ze zich bevinden. Izzy en Nate manifesteren zich als krachtige, gedetailleerde en eerlijke personages. Ze nemen je helemaal mee en pakken je genadeloos in.

Het verhaal wist me helemaal mee te slepen. Je krijgt een inzicht in de oorlog van Afghanistan en krijgt dan ook schrijnende en heftige paragrafen te lezen. Sommige paragrafen zijn ijzersterk, bomvol emoties en onverzoenbare onmacht. Bepaalde dialogen zorgden dan weer voor een enorme krop in de keel.

Ik genoot enorm van The likely event¸van begin tot einde. Jammer genoeg werd het einde wat snel afgeraffeld, en had ik dat liever wat meer uitgewerkt gezien.

Toch neemt dat niet weg dat het een prachtig verhaal is over liefde, verlangen, berouw en het onmogelijke verlangen om je leven op pauze te zetten.

Meer recensies van AnneliesLeest