Een kort verhaal maar geen thriller.

Auteur: Astrid Witte
Uitgever: Ellessy Crime
Paperback Nederlands
ISBN 9789086604197
Eerste druk augustus 2020

====Het enige wat hij hoorde was het getjirp van krekels en een zuchtje wind. Zijn hoofd werd leeg en dat was goed. Hij bedacht dat hij vaker zo'n wandeltocht moest maken. Ineens hoorde hij een piepend geluid gevolgd door een knal. Er was niets te zien. Hij zette een sprintje en vertraagde zijn pas. Hij zag een oranje gloed oplaaien zo'n honderd meter verder.====

De vrouw van Gregoor is al enige tijd vermist.
Hij is er aan toe om weer een vrouw om zich heen te hebben. De hoop is onderhand opgegeven dat zijn Anette ooit nog terug zal komen.
Zijn parkietje Chico is hem erg dierbaar maar zegt niets terug.

Er zijn al enige vrouwen de revue gepasseerd als Jessica op zijn pad komt.
Na enkele afspraakjes hakt Jessica de knoop door en trekt bij Gregoor in.
Al snel vertoont Gregoor raar gedrag.
Het begint met een lekker ruikende parfum waar Jessica niets achter zoekt.
Als Gregoor weer met een verrassing thuis komt, begint ze toch te twijfelen.
Vooral de reactie van de buurvrouw doet bij haar een belletje rinkelen.
Wanneer de zus, Madeleine, van Gregoor onverwachts langs komt en ze samen een dagje gaan winkelen, verandert het gevoel van Jessica in argwaan.
Wat is er aan de hand, kan hij Anette niet vergeten of speelt er meer?

Het verhaal over “De tweede vrouw” wordt verteld in een klein boekje.
Ik vond de schrijfstijl wel prettig en was er snel door heen.
Er zitten enkele leuke anekdotes in.
Wat ik jammer vond dat er elke keer personages mee spelen in dit korte verhaal die eigenlijk niets toevoegen. Op bladzijde 60 had ik al tien namen voorbij zien komen. De gedachtes van Gregoor die ineens overgaan naar iets anders. Het gaf mij een hak op de tak gevoel. Het zwakt de spanning af.

De tweede vrouw is de eerste thriller die Astrid Witte uit heeft gebracht.
Daarvoor heeft ze jeugdboeken en romans geschreven.

Rotterdam, 17 september 2020
Annemarie van de Kuilen