Verdacht van moord maar ik ben onschuldig.

Help me – Ilse Ruijters
E-book 9789026366437
Uitgebracht – 13 juni 2024
Uitgever: Ambo/ Anthos

Advocaat Roosmarijn Weijmer is gespecialiseerd om mensen met psychische problemen bij te staan.
Samen met haar man Bart-Jan de Back runnen ze hun eigen advocaten kantoor.
Als Roosmarijn gaat tanken wordt er een briefje in haar hand gedrukt door een angstige jonge vrouw: “Help Me” staat er op .
Ze twijfelt geen moment en achtervolgt het busje waar de vrouw in vervoerd wordt.
Helaas komt ze hierdoor in de problemen als ze hulp gaat zoeken.
Roosmarijn wordt gearresteerd, verdacht van moord op één van haar cliënten en belandt in de gevangenis.
Het voelt als een boze droom en ze probeert iedereen te overtuigen dat ze er in geluisd is.
“IK BEN ONSCHULDIG”. Het lijkt wel een complot.

----

Ik ben geselecteerd om mee te doen aan de vooruitleesactie van het boek: Help me van Ilse Ruijters.

Ik had moeite om in het verhaal te komen omdat het van de hak op de tak ging. Tot halverwege en ging het iets vlotter.
Toen las ik een recensie waarin het plot vermeld werd. Zo jammer :-( .
De recensie is later verwijderd of veranderd. Maar voor mij was de lol er af.

Annemarie van de Kuilen
Rotterdam 16 juni 2024