Mooie spanningsboog

Annemarie1009 20 april 2022
Naar het land van het lopend licht is een veelzijdig boek met een mooie spanningsboog. Marjet Maks geeft al haar hoofdpersonen een complex karakter waarin ze niet gespaard worden en zichzelf ook niet sparen. Het zoeken naar verbinding, het niet kunnen praten over wat je werkelijk bezig houdt, het overwinnen van je donkere kant. Het komt allemaal aan bod. Ik heb het in een keer uitgelezen en bleef nieuwsgierig naar het plot. Het mooiste deel vond ik deel vier. Dat speelt zich af in het nachtleven van Granada. Daar vind de grote ommekeer plaats die de rode draad blijkt te zijn in de levens van de vader en zijn drie kinderen met alledrie een andere moeder. Mooi verweven familieverhaal. Knap geschreven.