Prachtige fantasy van Nederlandse bodem

In de Duisternis van Eticlea maken we kennis met het bijzondere koninkrijk Eticlea, dat totaal overwachts bedreigt blijkt te worden door een duistere demon...

Wanneer leerlingmagiër Gydeon ziet hoe voor zijn ogen zijn magïer wordt vermoord, komt Gydeon zijn leven in een stroomversnelling. Hij wordt de tijdelijke magiër en al snel de hoofdmagiër van het hele koninkrijk... Hierdoor komt hij voor een groot avontuur te staan...

"Hoge Magiër Gydeon beschikt over een overvloed van het heilige licht. Ik vertrouw hem een strijd tegen de Duisternis toe."

Er lijkt maar 1 manier om de duistere demon Sarynthe te verslaan, maar om dat compleet te krijgen, moet hij het hele koninkrijk door.

Samen met zijn vrienden gaat Gydeon op pad en maken ze niet alleen nieuwe vrienden, maar ook kennis met het hele koninkrijk. Hiermee komt niet alleen Gydeon zijn avontuur in een stroomversnelling maar ook het verhaal... Waar het in het begin even zoeken is met nieuwe personages, nieuwe wezens en een nieuwe wereld, wordt je als lezer al snel meegezogen in het verhaal... waarbij je aan het einde van het verhaal eigenlijk maar behoefte hebt aan één ding, namelijk het uitlezen van dit tweeluik (alleen is het tweede deel op dit moment nog niet beschikbaar).

De wereld laat me denken aan de werelden die fantasylezers kennen uit bijvoorbeeld Lord of the Rings, tegelijkertijd is het een geheel nieuwe wereld die nieuwe elementen bevat...

Katie Vance neemt je als schrijver mee in dit verhaal. Beetje bij beetje leer je de personages kennen en krijg je het gevoel deel uit te maken van hun avontuur. Je kan niet anders dan Gydeon en zijn vrienden in je hart sluiten!

Het enige jammere is dat de zinnen soms niet helemaal lijken te kloppen, de woorden soms verkeerd zijn afgebroken en er soms spelfouten in dit boek zitten... maar waar dit normaal voor mij echt een enorme afknapper is, won de kracht van het verhaal het deze keer van de kleine irritaties!

Meer recensies van Annemieke de Jong