Een vermakelijk inkijkje in het leven van Noura

Annemieke de Jong 12 augustus 2024
Dolfje Weerwolfje is hier in huis torenhoog favoriet, als voorleesboek voor mijn dochter van 5. Het nieuwe boek van deze geliefde serie Verboden te lezen! bleef daarom niet lang ongelezen in de kast staan!

Het boek spreekt al meteen aan, door de prachtige vormgeving. Waarbij je daadwerkelijk het gevoel krijgt alsof je in twee verschillende boeken leest... het dagboek van Noura en het boek over Dolfje Weerwolfje zelf. Dit laatste is aan het begin wel even wennen, maar als je eenmaal in het verhaal zit vormt het absoluut geen obstakel meer.

In Verboden te lezen! draait alles om het dagboek van Noura, hierin staat een belangrijk geheim, namelijk dat ze een weerwolf is... en dat mag natuurlijk niet zomaar iedereen weten! De spanning en stress staan daarom toe en ze moeten op zoek naar het dagboek. Tijdens hun zoektocht krijgen ze hulp van vertrouwde karakters en zoeken ze bij 'griezelige' personages uit eerdere boeken.

Verboden te lezen! is een boek wat zorgt voor plezier en wat bijdraagt aan het vertrouwde gevoel van genieten van Dolfje en de vele karakters die hij in de loop der jaren in zijn avonturen heeft leren kennen. Bovendien biedt het een mooi inkijkje in Noura haar gedachten en leven, wat een grote plus is! Het werd de hoogste tijd dat we meer over haar te weten zouden komen!

Verboden te lezen! Een boek dat er om vraagt gelezen te worden!

Meer recensies van Annemieke de Jong