Een must read voor Lochemers

AnneS 16 december 2022
Het komt niet vaak voor dat een boek zich afspeelt in Lochem. Ik denk niet dat ik er ooit één ben tegengekomen. Bij toeval kwam ik dit boek tegen. Omdat ik zelf in Lochem woon was ik erg nieuwsgierig.

Er leuk om te lezen over straten die in Lochem liggen. Het boek speelt zich af in de Tweede Wereld oorlog. Het verhaal gaat over Victoria die een Engelse RAF piloot die nadat hij is neergestort helpt onderduiken. Ze worden uiteindelijk verliefd en willen samen naar Engeland vluchten. Helaas houdt de verloofde van Victoria hen tegen). Hoewel het een liefdesverhaal is, is het ook een boek waarin de gruwelijkheid van de Tweede Wereldoorlog wordt weer gegeven. Vanaf het begin van het boek zat ik helemaal in het verhaal en op sommige momenten was het echt heel erg spannend. Een echte aanrader als je het mij vraagt. Binnenkort zal ik het volgende boek van Rachel van Charante lezen.

Meer recensies van AnneS