Een levensmotto

AnneSwart 08 augustus 2024
Van Jack de nu 89-jarige Aj Mulder kreeg ik via de uitgeverij boek.scout het boek opgestuurd "De rode draad zonder einde". Dit boek is uitgegeven in 2019 toen was Jack 84. Hij wilt graag zijn laatste boek nog uitgeven. Ik help hem daarbij.
In het boek "De rode draad zonder einde" leer ik Jack beter kennen.
De leidraad van het boek is voor mij positiviteit ondanks alle tegenslagen die hij heeft meegemaakt. Lijfstraffen, zeldzame ziekte, ongelukken die gebeuren: het vastzitten tussen de 2 deuren van de supermarkt, het te water geraken met zijn scootmobiel etc. En nog zo veel meer zaken die Jack in zijn leven overkwam. De faalangst van vroeger is een leidraad in het boek, maar wordt minder naarmate hij ouder wordt. Maar de hoofd leidraad is voor mij is toch positiviteit. Het boek is gebaseerd op zijn eigen taalgebruik. De laatste zin is zo mooi:
"Geloof in je medemens, dat is mijn laatste wens".
Ben benieuwd naar het handgeschreven manuscript van zijn laatste boek.

Meer recensies van AnneSwart