Ontroerend

AnneSwart 29 september 2024
Van Irma S Auteur kreeg ik haar debuutroman
"Halt Brasil Zusterlief.
toegezonden. "Halt Brasil Zusterlief" is in eigen beheer uitgebracht via Egidius Uitgever. Het boek heeft mij geraakt. Het boek is geschreven vanuit de auteur zelf. Haar visie en haar bezorgdheid om Jack. Maar ook een waarschuwing voor anderen die gaan emigreren naar landen waar de wet regelmatig niet wordt nagekomen en je op andere manieren uit de problemen moet zien te komen. Het is zusterliefde voor haar jongste broer Jack. Ze komen uit een gezin van 5 kinderen. Vier zoons waar Jack de jongste van is en zijn moeder wilde een dochter. Hierna kwam de gewenste dochter. Jack is een impulsief persoon, na vele omzwervingen komt Jack uiteindelijk in Braziliƫ terecht. Zijn zus blijft Jack in de gaten houden. Jack is wispelturig en is altijd te goeder trouw. Ook in Braziliƫ waar hij met een groot verdiend vermogen naar toegaat.
In Braziliƫ gaat het mis op allerlei vlakken met de Nederlandse gringo. Dit ondanks alle hulp van zijn zuster en de waarschuwende vrienden. Zusterlief komt in een complexe situatie terecht. Uit alle opgedane ervaringen en problemen heeft ze dit boek geschreven. Menig traantje heb ik bij dit boek gelaten.

Meer recensies van AnneSwart