Helder

AnneSwart 15 oktober 2024
Van Janine Keijser, auteur kreeg ik het e-book opgestuurd:
Het Kristal van AHE'A. De vraag was om het eerste korte verhaal in een fantasy reeks te recenseren.
Het verhaal staat terecht op de shortlist van de Harland Awards.
De cover wordt, mijn inziens, gedomineerd door de Adelaar God.

Muna is de hoofdpersoon in het korte verhaal. Zij is de dochter van het stamhoofd, die onlangs is heengegaan naar gene zijde.
Tijdens het lezen wordt je meegenomen in een spirituele en mystieke omgeving. Schitterende natuur, reusachtige bomen, prachtige dieren. Ook bijzondere verschijnselen zoals water geesten en water nimfen komt Muna tegen in haar zoektocht naar een levensdoel (Queeste). Tijdens haar zoektocht komt ze ook in verschillende werelddelen terecht: leven en dood.
Op het einde is Muna te weten gekomen wat haar levensdoel in deze wereld is. Ze is geholpen door geesten die haar iets geven om mee terug te nemen naar het rijk van de levenden.

Mery Todde ik kijk uit naar jouw recensie.

Meer recensies van AnneSwart