Verhelderend

AnneSwart 14 oktober 2024
Van Erik Krikke - Auteur en Spreker kreeg ik zijn derde uitgegeven boek opgestuurd:
"Onderweg". De andere boeken zijn: "Keihard opstaan" en Operatie geslaagd". Helaas heb ik de vorige boeken niet gelezen.
Het gaat over de auteur Erik Krikke die leeft met PTSS. Erik geeft lezingen en theatervoorstellingen.

Het boek "Onderweg" leest hoe gek dan ook een beetje als een roman. Het is zijn verhaal over de impact van PTSS op zijn leven. Maar het is een boek voor iedereen met een trauma.en zonder trauma. Wat ik onder andere uit het boek geleerd heb, dat voor jouw trauma het boek ook van toepassing is.
Wat mij raakte dat er wordt gezegd, het gaat wel over. Maar een trauma gaat niet over. Een trauma kan je wel een plaats geven in je leven. Door het boek te lezen besef je wat een trauma met je gezin, je leven en je omgeving doet.

Wees tevreden met wat je hebt en niet wat je niet hebt. Ook zo'n mooie boodschap. Leg je lat niet al te hoog, desnoods ligt de lat op de grond. Neem de tijd.
Wandelen is, zoals de meesten onder ons wel weten, goed voor onze geest. Niet alleen voor een trauma als PTSS, maar ook voor depressies.
Probeer structuur te brengen in je dag.
Velen zullen dingen herkennen. De oplossing die Erik aangeeft zullen niet voor iedereen toepasbaar zijn. Maar haal de dingen eruit waar jij wat mee kan.

Het is een zelfhulp boek, maar voor het is meer. Het is een leidraad waar jij bij kan aanhaken, als jij je er maar goed bij voelt.

Bedankt Erik dat ik het boek
"Onderweg" mocht lezen. Het is voor mij herkenbaarheid en ik heb er zeker wat van opgestoken.

Meer recensies van AnneSwart