Ontwikkeling van een eigenzinnig jongetje

AnneSwart 06 augustus 2024
Pas geleden kreeg ik het autobiografisch boek "Sjakie!!" (Van straatjongen tot wetenschapper) opgestuurd. Auteur: Sjaak van der Velden, Uitgeverij Aspekt. Op een van de bladzijde staat "veel leesplezier". Nou dat was het zeker. Wat heb ik ervan genoten. Het eerste hoofdstuk begint met de letter A, het laatste hoofdstuk eindigt met de letter Z. Dit is zo leuk gedaan dat het boek niet op chronologische volgorde in de tijd is geschreven. Wat heeft Sjakie veel meegemaakt in zijn leven. Tegenslagen, ziekte maar Sjaak blijft positief. Dit wordt zo smakelijk beschreven, dat er regelmatig een glimlach op mijn gezicht verscheen. Een eigenzinnig Rotterdams jongetje was het en eigenzinnig is hij tot nu toe ook als volwassen man gebleven. Eigen meningen komen naar voren, waar aan hij zijn hele leven aan vasthoudt. Interessant is het boek ook. Het gaat onder andere over de periode jaren 1970. De Kabouters en de Provo's. Al ben je niet links georiƫnteerd het is leuk om te lezen. Wat mij betreft een echte aanrader.

Meer recensies van AnneSwart