Wie schrijft die blijft. Of toch niet?

Annette Bons 08 juni 2024
Van Vrouwentrhillers en de Crime Compagnie kreeg ik het e-book van Wie schrijft die blijft, van Heleen van den Hoven in ruil voor een recensie. Waarvoor dank!
Van de schrijfster las ik eerder onder andere en De Speelgoedman. Dit boek was en heel ander soort boek.

Toen ik in het boek begon moest ik echt even wennen aan de schrijfstijl. Er komen veel personages aan bod in het verhaal. En ik moest regelmatig even denken hoe het ook weer zat.

In het boek zitten hoofdstukken verweven die weer geschreven stukken zijn de verschillende deelnemers, die per hoofdstuk worden aangeduid met een pictogram van een dier. Tijdens het lezen ben je mee aan het puzzelen met Suus en Jojanneke, maar ook met de deelnemers die ook aan het puzzelen zijn met hun verhalen over het kasteel. Suus vertelt het verhaal vanuit haar perspectief en Jojanneke haar verhaal wordt verteld. Het verhaal kwam een beetje traag op gang. Volgens mij was dat te wijten aan de introductie van alle deelnemers, maar dat wel noodzakelijk voor het verhaal.

Halverwege het boek begonnen dingen op zijn plek te vallen en kwam ik lekker in het verhaal. Tegen het einde van het boek wilde ik dan ook echt weten hoe alles nu in elkaar zat. En een verrassende ontknoping.

Een lekker boek, dat boeit en waar je in mee puzzelt en het vervolgens toch niet in elkaar blijkt te steken als ik had gedacht!

Meer recensies van Annette Bons