Zo spannend, wat een prachtboek!

Annette Overvoorde 20 augustus 2024
De Sterrenthriller leesclub.
Na een leuke oproep op instagram, voor de Sterrenthriller leesclub, ontving ik 2 mooie ebooks van auteur M.W. Craven. Ik heb de covers wel eens voorbij zien komen, maar nooit kwam het ervan. Om hier eens in te duiken. Dit is een mooie kans.

De auteur
Mike Craven werkte als reclasseringsambtenaar en is nu fulltime schrijver. Zwarte zomer is de eerste vertaling van zijn serie rond rechercheur Washington Poe en zijn partner Tilly Bradshaw. De tv-rechten zijn al verkocht. Hierna volgde Brandoffer, bedoeld als prequel.

Brandoffer
In dit spannende verhaal maken we kennis met het speurdersduo Poe en Bradshaw. De achtergronden van beide karakters worden duidelijk en helder bekendgemaakt. Door deze zaak komen ze bij elkaar om samen te gaan werken om de brandofferman te kunnen pakken. Na de vondst van een aantal vreselijk verbrandde lichamen staat het politieteam voor een raadsel. Washington Poe, die in een soort pauzestand is gezet, is nodig vanwege zijn expertise. Ook Tilly Bradshaw wordt erbij betrokken. Zij is snel met haar programma's op de computer. Binnen no-time hebben deze zonderlinge figuren hun krachten gebundeld en zitten ze snel op een juist spoor.

Brandoffer draait om wraak & onrecht en gaat over pijn & broederschap. Al deze elementen heeft auteur M.W. Craven verweven in een klapper van een thriller. Het boek heeft alles waar de thrillseeker op zit te wachten. Gruwel, pijn en een hoop spanning. Plottwisten, verwarring en een zeer onverwacht einde.

Naast het zoeken naar de brandofferman is er ook een zoektocht naar antwoorden in het leven van Poe zelf. Dit is een zeer mooie tweede verhaallijn. Als derde is er demon uit het verleden, die een rol krijgt. Deze laatste lijn rolt eigenlijk door naar het heden. En geeft een gruwelijk thema weer.

Kortgesloten, de thriller Brandoffer die dus is verschenen na het eerste boek, is mooi en gruwelijk tegelijk. Craven schrijft een mooi en meeslepend verhaal dat de lezer op scherp zet. Je blijft op het puntje van je stoel zitten om toch te willen ontdekken hoe het allemaal zit. De plot is ingewikkeld en zeer mooi gevonden. Geen easy-peasy oplossingen. Nee, we gaan voor moeilijk en ingewikkeld en dit is werkelijk genieten!

Waardering 5 sterren
Met veel interesse in begonnen en met groot enthousiasme dichtgeslagen. Wat een prachtboek!!

Groetjes, Annette
Birdy's Boeken