Prachtig, alsof je in de bioscoop zit!!

De naam A.J. Finn is een alias van voormalig redacteur en uitgever Dan Mallory. Hij heeft gewerkt met auteurs als Karin Slaughter, Robert Galbraith aka J.K. Rowling en het schrijversduo Nicci French. Zijn debuutthriller "De vrouw in het raam" was wereldwijd een bestseller. Het behoorde direct tot mijn favorieten. Van deze auteur wilde ik graag meer te weten komen. De kans op Hebban.nl greep ik met beide handen aan. Wat geweldig dat ik deze nu mag lezen!!

Einde verhaal
Het boek einde verhaal gaat met name over de thrillerauteur Sebastian Trapp. Hij is aan zijn einde van zijn leven gekomen. Over 3 maanden is het voorbij, vandaar dat hij Nicky Hunter heeft gevraagd zijn herinneringen op te schrijven. Heb boek begint met de aankomst van Nicky Hunter bij het grote huis van Trapp. Ze zal er een tijdje verblijven om hem zijn herinneringen te vragen en tevens op te schrijven. Een soort van memoires, maar dan anders.

Al direct neemt auteur A.J. Finn mij mee het verhaal in. Een mooi groot huis, een mysterieus verhaal over een verdwijning en een nieuwsgierige Nicky Hunter. Een zeer mooie setting gaat aan je voorbij alsof je in een film zit. Een oude film, met mooie karakters. Karakter Trapp weet Nicky al snel in te pakken, maar..ze blijft toch enigzins op haar hoede. Hoe het nu zit met zijn verdwenen vrouw en zoon....niemand die het zeker weet. De onderhuidse spanning sluipt langzaam als een wolkje aan de lezer voorbij. Dit verhaal is niet "snel even lezen"..en de vibe dan niet voelen. Nee.. Dit moet je als een spons tot je nemen. Dan voel je de vibe. De bedoeling van de auteur, zijn voorliefde voor mysterieuze scenes en ook Agatha Christie. Het is niet zozeer een whodunnit, maar ook een whydonnit. Nicky Hunter bijt zich vast in de verhalen die velen vertellen over Trapp. Ze "Hunt" als het ware op een verklaring. Hoe mooi zou dat zijn om naast een dagboek ook het geheim te onthullen?

Naast de zeer fijne schrijfstijl, een perspectief van de derde persoon, geeft het boek een authentieke smaak. Het verhaal loopt gewoon zoals het moet. We gaan niet vijf circusrondjes maken door tijd en een rits aan personages. Het is daarom een thriller naar mijn hart. En ja, het is over de 400 bladzijdes en ja, om bij de clue te komen moet je geduld hebben maar dat is toch juist heel fijn!!

Waardering ⭐️⭐️⭐️⭐️

Ik heb ontzettend genoten. A.J. Finn blijft een favoriet. Echt hoor!!

Groetjes, Annette- Birdy's Boeken

Meer recensies van Annette Overvoorde